Konferensaktivitet: Kvällsvandring på klostermuseum

Som kvällsaktivitet för t.ex. konferensgrupper erbjuder Sancta Birgitta Klostermuseum en chans att uppleva en av Sveriges äldsta och mest fascinerande kulturbyggnader när mörkret sänkt sig över klosterområdet. Följ med en av våra guider på en stämningsfull tidsresa från 1200-talets kungapalats till idag via kloster, krigsmanshus och hospital.

Hör berättelsen om Heliga Birgittas liv och gärning och de skiftande livsöden som utspelat sig innanför väggarna. Besök kyrksalen med dess vackra väggmålningar, Birgittas bönekammare och nunnornas sovsal. Kanske möter ni någon gestalt från historien längs vägen genom tid och rum?

Pris och info:

Tidsåtgång: ca. 1 timme