Vigsel & dop på Klostermuseum

En magisk plats

Vigsel på Klostermuseum

Kapitelsalen har medeltida valv med fyra pelare och en fantastisk akustik för sång. Plats för upp till 30 personer – ett unikt rum för mindre bröllop och dop.

Blommor och andra arrangemang ordnar ni. Kapitelsalen ligger i samma hus som Klosterhotellets Kungasal, med bara en dörr emellan. Vi kan ta fram offert för samarrangemang i Kapitelsalen och fika/måltid/fest i Kungasalen.

Borgerlig vigselförrättare bokas hos Vadstena kommun, se under Borgerlig vigsel på www.vadstena.se
Präst i Svenska kyrkan bokas hos Vadstena församling, se
www.vadstenaochdalsforsamlingar.se

Kontakta oss för offert: info@klostermuseum.se

Lokalbokning

Museets lokaler är en unik inramning för många arrangemang. Här finns Kapitelsalen för 30 personer och Dormitoriegången där vi kan ta emot upp till 100 sittande och 150 minglande gäster. Naturligtvis går det att kombinera med guidning, musik eller annan aktivitet.

Akustiken i våra lokaler är speciella. Vokalmusik eller kammarkonserter med små ensembler blir rent magiska.

Kontakta museet för vilken lokal som passar och en offert: info@klostermuseum.se