Integritetspolicy

För Din säkerhet och vetskap vill vi informera dig om den information som kan insamlas när du besöker vår hemsida.

Varför samlar vi in information?

Informationen som Klostermuseum samlar in används för att både förbättra våra tjänster och produkter samt göra det lättare för dig som besökare att hitta informationen på hemsidan. De flesta hemsidor på internet använder samma eller liknande system för att få en överblick kring besökarna på sina respektive sidor.

Information du uppger på hemsidan

Nyhetsbrev. När du väljer att prenumerera på vårt nyhetsbrev lagras din e-post på säker server hos vår partner och delas aldrig vidare till tredje part. Du har möjlighet vid varje nyhetsbrev att avskriva dig från fortsatta e-post från oss.

Bokning online. När du bokar något via vår hemsida går bokningen via vår partner som med säkra servrar lagrar din information och genomför betalning via kortköp. Informationen används endast för din bokning och används inte av oss eller tredje part på något sätt än för bekräftelse och kommunikation med dig.

Information vi samlar in

IP-adress: lagras inte hos oss men kan för statistiskt ändamål användas för att avgöra vilken region och land du surfar ifrån. Det baseras nästan alltid på din internetleveratörs basstation i närheten där din uppkoppling passerar och inte din dators exakta position. Vill du undvika att information delas med oss kan Ni till exempel välja att stänga av kakor eller att använda möjligheten att surfa privat i till exempel Google Chrome, Apple Safari eller Mozilla Firefox – läs mer om olika webbläsare och ladda ner senaste versionerna på: www.browsehappy.com

Länkar till andra hemsidor

Vi ansvarar inte för att andra hemsidor som är länkade från klostermuseum.se hanterar information på samma eller liknande sätt och ber dig läsa respektive hemsidas policy.

Vi förbehåller oss rätten att ändra i sekretessavtalet, senast ändrad se nedan.
Har du ytterligare frågor vänligen kontakta oss.
Senast uppdaterad: 23 maj 2018

Vi erbjuder guidade visningar av slottet för förbokade grupper året runt och för enskilda besökare under slottets öppettider.

Från spetskonst och operakostymer till hårt smide och ett antal stora konstutställningar med välkända konstnärer.

Konferens & fest

Viktiga möten, kungliga bröllop och storslagna fester har ekat här hos oss på Vadstena Slott sedan 1500-talet. Välkommen du också!