Vadstena

Pilgrimscentrum

Pilgrimscentrum i Vadstena är ett center för hela landets pilgrimer och drivs av Svenska kyrkan i Linköpings stift.

Vi är en mötesplats för människor på väg. Här finns möjlighet för vandring, vila, reflektion och nya möten.

Hos oss kan du bo och delta i olika aktiviteter om du vill. Du kan också ”bara vara”. Pilgrimscentrum och Vadstena erbjuder en fantastisk miljö för eftertanke med Klosterkyrkan, Vättern och örtagården inpå knuten.
Vi ber regelbundna tideböner tillsammans i Klosterkyrkan eller i vårt egna kapell. Varje morgon firar vi mässa kl. 8.