Sancta Birgitta Klostermuseum

Öppettider 2024

Öppet året runt för bokade besök och grupper. Bokning via info@klostermuseum.se.

Under öppettiderna nedan behöver ingen föranmälan göras för besök på egen hand på museet. Reservation eller förköp till schemalagda guidningar kan dock göras.

13 jan – 23 mars

Lördagar kl. 11–17.
Sportlovsöppet mån–fre 19–23 feb kl. 11–17.

28 mars – 26 maj

Tors–sön kl. 11–17.

30 maj – 25 aug

Dagligen kl. 11–17.
Stängt midsommarafton 21 juni.

29 aug – 29 sep

Tors–sön kl. 11–17.

5 okt – 21 dec

Lördagar kl. 11–17.
Höstlovsöppet dagligen 26 okt – 3 nov.

Magiska Klosterkyrkan i Vadstena

Öppettider Klosterkyrkan

Med sin höga, tunna spira och stora, blåtonade kropp syns Vadstena klosterkyrka vida omkring. Sommartid besöks kyrkan varje dag av 2500-3000 personer.

Gå in på Klosterkyrkans webbsida för att se aktuella öppettider

Aktuella öppettider

Klostermuseum