Butik

Klostermuseets butik

Hos oss hittar du böcker med anknytning till museets utställningar. Vi har smycken som är kopior av gamla arkeologiska fynd, keramik som inspirerats av gamla föremål och unika Birgittamuggar. Pilgrimsstavar där varje stav är unik. Salvor från gamla recept och hantverk som doftar av vår natur. Traditionellt hantverk i linne. Här finns kort sagt mycket att upptäcka.

Med reservation för eventuella justeringar.

För frågor kontakta klostermuseet:
Mejl: info@klostermuseum.se

Aktuella öppettider

Klostermuseum

Aktuella öppettider

Klosterkyrkan

Guidningar

Här på Klostermuseum anordnar vi historiska guidningar och vandringar som passar de flesta åldrar. Läs mer om dem här

Utställningar

Vi strävar efter att utställningar och guidningar ska grundas i aktuell forskning. Det är ett historiskt museum men också en del av vallfartsmålet Vadstena.

Vigsel & Dop

Museet har vackra och stämningsfulla lokaler för borgerlig och kyrklig vigsel. Beroende på lokal kan ni vara upp till 100 gäster.