Entré och priser

Entré

Museet är inrymt i Folkungaättens palats, ett kungligt residens som byggdes på 1260-talet. I byggnadshistorien är det en unik byggnad, inte bara för Sverige utan för hela Europa.

Vuxen (lågsäsong): 80 kr
Vuxen (högsäsong 1 juni – 25 aug): 100 kr
Barn och ungdom (t.o.m. 17 år): fri entré

Vi accepterar de flesta konto- och kreditkort samt Swish.

Rabatter

Kulturarvskortet ger halva priset på entré. Önskas även guidad tur betalas halva priset på entrén och därtill en avgift på 50 kr för guidningen.

Medlemmar i Birgittastiftelsen har fri entré. Se Birgittastiftelsens webbsida för mer information om vad som ingår i medlemskapet.

Medlemskort Sveriges Museer eller ICOM ger fri entré. Avgift för guidning tillkommer.

Med reservation för eventuella justeringar.

Observera att hiss saknas och att tillgängligheten därför är begränsad.

Vid frågor kontakta oss:
Mejl: info@klostermuseum.se

Aktuella öppettider

Klostermuseum

Aktuella öppettider

Klosterkyrkan

Guidningar

Här på Klostermuseum anordnar vi historiska guidningar och vandringar som passar de flesta åldrar. Läs mer om dem här

Utställningar

Vi strävar efter att utställningar och guidningar ska grundas i aktuell forskning. Det är ett historiskt museum men också en del av vallfartsmålet Vadstena.

Vigsel & Dop

Museet har vackra och stämningsfulla lokaler för borgerlig och kyrklig vigsel. Beroende på lokal kan ni vara upp till 100 gäster.