9 december 2023 – 31 mars 2024

Det som göms i snö – dolda bildskatter från Vadstena

Gator och torg, byggnader, julfiranden, arbete och nöjen på isen – kanske ett och annat välbekant ansikte i vimlet?

Välkommen att uppleva en utställning med fotografiska pärlor från Vadstena i vinterskrud! Utställningen är ett samarbete mellan Sancta Birgitta Klostermuseum och Föreningen Gamla Vadstena, som har öppnat sitt rika arkiv och tagit fram bilder från olika tidpunkter under 1900-talet. Vi visar även fotografier som privatpersoner har lånat ut till museet.

Tack för alla fina bidrag! Har du också gömda skatter med vintermotiv från Vadstena då och nu i familjens fotoalbum eller i mobilen?

Vi tar emot både framkallade och digitala bilder. Ta gärna kontakt med oss och fyll på med dina minnen i utställningen under perioden december–mars!

E-post: info@klostermuseum.se

Guidningar

Här på Klostermuseum anordnar vi historiska guidningar och vandringar som passar de flesta åldrar. Läs mer om dem här

Utställningar

Vi strävar efter att utställningar och guidningar ska grundas i aktuell forskning. Det är ett historiskt museum men också en del av vallfartsmålet Vadstena.

Vigsel & Dop

Museet har vackra och stämningsfulla lokaler för borgerlig och kyrklig vigsel. Beroende på lokal kan ni vara upp till 100 gäster.